Kompetentny i uczciwy lider
- Masz autorytet nieformalny
- Traktujesz zespół jak żywy organizm
- Dążysz do usamodzielniania pracowników
- Zarządzasz zadaniami w sytuacyjnie dopasowany sposób
- Jesteś wspierający/a- jasno przekazujesz wymagania, inf. zwrotna i udzielasz pomocy
- Jesteś sprawiedliwy/a i stanowcza/y
- Jesteś przewidywalny/a, budząca/y zaufanie
- Szanujesz pracowników i wymagasz szacunku
Uczciwe kierowanie dla zaufania i samodzielności
Etyka oznacza przestrzeganie norm zachowania oczekiwanego przez firmę. Uczciwość oznacza osobiste zobowiązanie do działania w sposób etyczny na podstawie takich wartości jak sprawiedliwość, uczciwość, prawdomówność, wiarygodność i bezinteresowność. Elementy na Tak – twoje mocne strony i z tego zrób katalog. Nie – obszary do rozwoju.
Znajdź swoje mocne strony i obszary do rozwoju.
- Wykorzystuję swój autorytet nieformalny- wartości, osobowość, doświadczenie: TAK NIE
- Poświęcam czas, aby poznać moich bezpośrednich podwładnych, osoby na tym samym szczeblu oraz innych współpracowników: TAK NIE
- Podejmuję obiecane przeze mnie działania, dotrzymuję danego słowa: TAK NIE
- Konsekwentnie przestrzegam kluczowych wartości firmy AIC w tym, co mówię i robię: TAK NIE
- Dążę do usamodzielniania pracowników: TAK NIE
- Szanuję wartości i kompetencje osób, z którymi pracuję i wymagam szacunku: TAK NIE
- Przyznaję się do błędów i biorę odpowiedzialność za ich naprawienie: TAK NIE
- Zachowuję otwartość na uwagi innych dotyczące mojego zachowania: TAK NIE
- Słucham pomysłów i sugestii innych osób przy podejmowaniu decyzji: TAK NIE
- Zarządzam zadaniami w sytuacyjnie dopasowany sposób, do umiejętności i poziomu motywacji pracownika: TAK NIE
- Okazuję empatię wobec uczuć innych osób: TAK NIE
- Robię to, co jest właściwe w danych okolicznościach, nawet gdy jestem pod presją, by zrobić coś innego: TAK NIE
- Jestem sprawiedliwym/ą i stanowczą/ym: TAK NIE
- Wykazuję się uczciwością i prawdomównością we wszystkim, co mówię i robię: TAK NIE
- Upewniam się, że wszyscy zostali wysłuchani, gdy podejmuję decyzję, która może mieć na nich wpływ: TAK NIE
- Działam z życzliwością wobec innych: TAK NIE
- Stawiam wymagania, przekazuję inf. zwrotną (korygującą i pochwały): TAK NIE
- Reaguję, gdy słyszę, że ktoś obmawia innych, rozpowiada plotki, opowiada niestosowne kawały lub narusza zasady firmy: TAK NIE
- Uznaję wkład innych: TAK NIE
- Udzielam innym pomocy: TAK NIE
Talenty
Optymizm
- szybkie budowanie dobrej atmosfery w zespole
- pielęgnowanie pozytywnego nastawiania do siebie, otoczenia i pracy
- wywoływanie pozytywnych emocji u innych zarażając otoczenie swoim pozytywnym usposobieniem.
Wytrwałość, determinacja
- zaangażowanie w wykonywane obowiązki
- utrzymywanie koncentracji poprzez umiejętność poświęcania się jednemu zadaniu przez dłuższy czas
- traktowanie trudności jako wyzwań.
Otwartość umysłu, krytyczne myślenie
- szybkie dopasowywanie się do nowych sytuacji
- elastyczne podchodzenie do zmian
- inspirowanie innych do stawiania pytań.
Odwaga
- pewność siebie
- gotowość do podejmowania się wyzwań
- działanie zgodnie z osobistymi wartościami.
Energia w działaniu
- mobilizowanie innych do aktywności
- gotowość do podejmowania wyzwań
- odwaga w realizowaniu celów.
Silna wola
- nie uleganie impulsom
- odporność na stres
- efektywne realizowanie celów.
Życzliwość
- zdolność do uważnego słuchania
- zdolność do budowania długofalowych relacji
- okazywanie empatii.
Rozwaga
- podejmowanie decyzji w oparciu o sprawdzone informacje
- zachęcanie innych do posługiwania się rozsądkiem
- logiczne myślenie.
Rzetelność
- dokładność i precyzyjność
- dbałość o szczegóły
- umiejętność wzbudzanie zaufania.
Kreatywność
- szukanie nowych sposobów na rozwiązywanie „starych problemów”
- wprowadzanie świeżego spojrzenia do pracy grupowej
- traktowanie trudności jako wyzwań.
Priorytety planu działania
- Kroki, jakie wykonasz, aby wdrożyć plan działania w swojej pracy
- Przeszkody, jakie napotkasz podczas wdrażania kolejnych kroków
- Sposoby pokonywania przeszkód w razie ich wystąpienia
- Wsparcie, jakiego możesz potrzebować w celu wdrożenia planu działania
- Zadania, projekty, które będą okazją do wykorzystania nowych umiejętności
Rozważania dotyczące ustalania priorytetów
- Mały wysiłek, duży efekt
- Duży wysiłek, duży efekt
- Pierwsze sukcesy, które pomogą zmobilizować Ciebie i Twój zespół bezpośrednio po zakończeniu warsztatu
- Dostępny czas na wdrożenie
- Właściwa kolejność działań do wdrożenia
- Krótkoterminowy wpływ na mój zespół
- Długoterminowy wpływ na mój zespół
- Działania i efekty uzgodnione z bezpośrednim menedżerem
- Konkretne działania, o których chcesz opowiedzieć współuczestnikom warsztatu podczas konferencji końcowej