Kompetentny i uczciwy lider

  • Masz autorytet nieformalny
  • Traktujesz zespół jak żywy organizm
  • Dążysz do usamodzielniania pracowników
  • Zarządzasz zadaniami w sytuacyjnie dopasowany sposób
  • Jesteś wspierający/a- jasno przekazujesz wymagania, inf. zwrotna i udzielasz pomocy
  • Jesteś sprawiedliwy/a i stanowcza/y
  • Jesteś przewidywalny/a, budząca/y zaufanie
  • Szanujesz pracowników i wymagasz szacunku

Uczciwe kierowanie dla zaufania i samodzielności

Etyka oznacza przestrzeganie norm zachowania oczekiwanego przez firmę. Uczciwość oznacza osobiste zobowiązanie do działania w sposób etyczny na podstawie takich wartości jak sprawiedliwość, uczciwość, prawdomówność, wiarygodność i bezinteresowność. Elementy na Tak – twoje mocne strony i z tego zrób katalog. Nie – obszary do rozwoju. 

Znajdź swoje mocne strony i obszary do rozwoju.

  1. Wykorzystuję swój autorytet nieformalny- wartości, osobowość, doświadczenie: TAK NIE
  2. Poświęcam czas, aby poznać moich bezpośrednich podwładnych, osoby na tym samym szczeblu oraz innych współpracowników: TAK NIE
  3. Podejmuję obiecane przeze mnie działania, dotrzymuję danego słowa: TAK NIE
  4. Konsekwentnie przestrzegam kluczowych wartości firmy AIC w tym, co mówię i robię: TAK NIE
  5. Dążę do usamodzielniania pracowników: TAK NIE
  6. Szanuję wartości i kompetencje osób, z którymi pracuję i wymagam szacunku: TAK NIE
  7. Przyznaję się do błędów i biorę odpowiedzialność za ich naprawienie: TAK NIE
  8. Zachowuję otwartość na uwagi innych dotyczące mojego zachowania: TAK NIE
  9. Słucham pomysłów i sugestii innych osób przy podejmowaniu decyzji: TAK NIE
  10. Zarządzam zadaniami w sytuacyjnie dopasowany sposób, do umiejętności i poziomu motywacji pracownika: TAK NIE
  11. Okazuję empatię wobec uczuć innych osób: TAK NIE
  12. Robię to, co jest właściwe w danych okolicznościach, nawet gdy jestem pod presją, by zrobić coś innego: TAK NIE
  13. Jestem sprawiedliwym/ą i stanowczą/ym: TAK NIE
  14. Wykazuję się uczciwością i prawdomównością we wszystkim, co mówię i robię: TAK NIE
  15. Upewniam się, że wszyscy zostali wysłuchani, gdy podejmuję decyzję, która może mieć na nich wpływ: TAK NIE
  16. Działam z życzliwością wobec innych: TAK NIE
  17. Stawiam wymagania, przekazuję inf. zwrotną (korygującą i pochwały): TAK NIE
  18. Reaguję, gdy słyszę, że ktoś obmawia innych, rozpowiada plotki, opowiada niestosowne kawały lub narusza zasady firmy: TAK NIE
  19. Uznaję wkład innych: TAK NIE
  20. Udzielam innym pomocy: TAK NIE

Talenty

Optymizm
  • szybkie budowanie dobrej atmosfery w zespole
  • pielęgnowanie pozytywnego nastawiania do siebie, otoczenia i pracy
  • wywoływanie pozytywnych emocji u innych zarażając otoczenie swoim pozytywnym usposobieniem.
Wytrwałość, determinacja
  • zaangażowanie w wykonywane obowiązki
  • utrzymywanie koncentracji poprzez umiejętność poświęcania się jednemu zadaniu przez dłuższy czas
  • traktowanie trudności jako wyzwań.
Otwartość umysłu, krytyczne myślenie
  • szybkie dopasowywanie się do nowych sytuacji
  • elastyczne podchodzenie do zmian
  • inspirowanie innych do stawiania pytań.
Odwaga
  • pewność siebie
  • gotowość do podejmowania się wyzwań
  • działanie zgodnie z osobistymi wartościami.
Energia w działaniu
  • mobilizowanie innych do aktywności
  • gotowość do podejmowania wyzwań
  • odwaga w realizowaniu celów.
Silna wola
  • nie uleganie impulsom
  • odporność na stres
  • efektywne realizowanie celów.
Życzliwość
  • zdolność do uważnego słuchania
  • zdolność do budowania długofalowych relacji
  • okazywanie empatii.
Rozwaga
  • podejmowanie decyzji w oparciu o sprawdzone informacje
  • zachęcanie innych do posługiwania się rozsądkiem
  • logiczne myślenie.
Rzetelność
  • dokładność i precyzyjność
  • dbałość o szczegóły
  • umiejętność wzbudzanie zaufania.
Kreatywność
  • szukanie nowych sposobów na rozwiązywanie „starych problemów”
  • wprowadzanie świeżego spojrzenia do pracy grupowej
  • traktowanie trudności jako wyzwań.

Priorytety planu działania

  • Kroki, jakie wykonasz, aby wdrożyć plan działania w swojej pracy
  • Przeszkody, jakie napotkasz podczas wdrażania kolejnych kroków
  • Sposoby pokonywania przeszkód w razie ich wystąpienia
  • Wsparcie, jakiego możesz potrzebować w celu wdrożenia planu działania
  • Zadania, projekty, które będą okazją do wykorzystania nowych umiejętności

Rozważania dotyczące ustalania priorytetów

  • Mały wysiłek, duży efekt
  • Duży wysiłek, duży efekt
  • Pierwsze sukcesy, które pomogą zmobilizować Ciebie i Twój zespół bezpośrednio po zakończeniu warsztatu
  • Dostępny czas na wdrożenie
  • Właściwa kolejność działań do wdrożenia
  • Krótkoterminowy wpływ na mój zespół
  • Długoterminowy wpływ na mój zespół
  • Działania i efekty uzgodnione z bezpośrednim menedżerem
  • Konkretne działania, o których chcesz opowiedzieć współuczestnikom warsztatu podczas konferencji końcowej

Prezentacja